Kwalifikacje do pracy terapeutycznej zdobyłem w ramach kilkunastoletniej edukacji. Jej szeroki obszar tematyczny pozwala mi patrzeć na klienta holistycznie. Ukończyłem:
Studia magisterskie
Psychologia (magister psychologii, spec. psychologia kliniczna)
Pedagogika (magister pedagogiki, spec. resocjalizacja)
Studia podyplomowe
Psychologia zachowań społecznych
Logopedia
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)
Bezpieczeństwo i zarządzanie kryzysowe
Edukacja dla bezpieczeństwa
Obecnie kształcę się w zakresie psychoterapii w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego
Psychologia ukierunkowała mnie na pracę w zakresie poradnictwa i pomocy psychologicznej. Istotnym jest dla mnie wsparcie w sytuacjach trudnych czy przełomowych w życiu klienta. Swoje działania koncentruję wokół identyfikacji istoty doświadczanego przez klienta problemu, czynników uruchamiających i podtrzymujących, a także strategiach radzenia sobie w sytuacjach życia codziennego. Działania obejmują:
• rozwijanie możliwości i mocnych stron
• wspomaganie rozwoju, a także efektywności działania
• wsparcie w trudnościach związanych z życiem zawodowym oraz osobistym
• poszukiwanie nowych sposobów rozwiązywania trudności
• wsparcie w sytuacjach straty czy przeżywanej choroby
• strategie radzenia sobie z własnymi emocjami
Arteterapia zajmuje szczególne miejsce w mojej pracy terapeutycznej. Ukończyłem liczne szkolenia i kursy w zakresie podejścia terapeutycznego wykorzystującego teatr i taniec. Od 2006 roku prowadzę zajęcia z teatroterapii, choreoterapii i terapii przez ruch dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, wykluczonych społecznie, a także zagrożonych wykluczeniem. W ramach projektów przeprowadziłem terapię przez teatr i taniec dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjów oraz osób bezrobotnych. Ponadto, współpracując z różnymi instytucjami, proponując autorskie warsztaty z szeroko rozumianej terapii przez sztukę. Podejmowałem działania arteterapeutyczne dla dzieci objętych Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju. W 2016 roku, w ramach obchodów „Wrocław 2016. Europejska Stolica Kultury”, prowadziłem zajęcia dla praktyków teatru, krytyków teatralnych, animatorów społecznych, dziennikarzy oraz doktorantów. Prywatnie, propaguję łączenie tego, co terapeutyczne z tym, co artystyczne. Z tej przyczyny jestem twórcą amatorskiego Teatru Szóstego Dnia, a także autorem spektaklu dyplomowego „33 minuty”.
Terapia zajęciowa, obok arteterapii stanowi ważny element mojego warsztatu terapeutycznego. Przez 9 lat byłem terapeutą zajęciowym w Warsztacie Terapii Zajęciowej. Tam prowadziłem zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym w ramach rehabilitacji społecznej i zawodowej uczestników placówki.
Logopedia pozwala mi na pracę z klientem z: zaburzeniami komunikacji w autyzmie; zaburzeniami mowy w niepełnosprawności intelektualnej; zaburzeniami płynności mówienia osób dorosłych, a także emisję głosu. Pedagogika dała doświadczenie diagnostyczne i terapeutyczne w ramach pracy z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi w Ośrodku Wczesnej Interwencji.
W pracy z klientem preferuję podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, a także skoncentrowane na osobie. Ponadto, wykorzystuję Agression Replacement Training. Jestem certyfikowanym Trenerem Treningu Zastępowania Agresji, członkiem Polskiego Towarzystwa Terapeutycznego oraz Stowarzyszenia Arteterapeutów Polskich "KAJROS"
Studia magisterskie
Psychologia (magister psychologii, spec. psychologia kliniczna)
Pedagogika (magister pedagogiki, spec. resocjalizacja)
Studia podyplomowe
Psychologia zachowań społecznych
Logopedia
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)
Bezpieczeństwo i zarządzanie kryzysowe
Edukacja dla bezpieczeństwa
Obecnie kształcę się w zakresie psychoterapii w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego
Psychologia ukierunkowała mnie na pracę w zakresie poradnictwa i pomocy psychologicznej. Istotnym jest dla mnie wsparcie w sytuacjach trudnych czy przełomowych w życiu klienta. Swoje działania koncentruję wokół identyfikacji istoty doświadczanego przez klienta problemu, czynników uruchamiających i podtrzymujących, a także strategiach radzenia sobie w sytuacjach życia codziennego. Działania obejmują:
• rozwijanie możliwości i mocnych stron
• wspomaganie rozwoju, a także efektywności działania
• wsparcie w trudnościach związanych z życiem zawodowym oraz osobistym
• poszukiwanie nowych sposobów rozwiązywania trudności
• wsparcie w sytuacjach straty czy przeżywanej choroby
• strategie radzenia sobie z własnymi emocjami
Arteterapia zajmuje szczególne miejsce w mojej pracy terapeutycznej. Ukończyłem liczne szkolenia i kursy w zakresie podejścia terapeutycznego wykorzystującego teatr i taniec. Od 2006 roku prowadzę zajęcia z teatroterapii, choreoterapii i terapii przez ruch dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, wykluczonych społecznie, a także zagrożonych wykluczeniem. W ramach projektów przeprowadziłem terapię przez teatr i taniec dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjów oraz osób bezrobotnych. Ponadto, współpracując z różnymi instytucjami, proponując autorskie warsztaty z szeroko rozumianej terapii przez sztukę. Podejmowałem działania arteterapeutyczne dla dzieci objętych Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju. W 2016 roku, w ramach obchodów „Wrocław 2016. Europejska Stolica Kultury”, prowadziłem zajęcia dla praktyków teatru, krytyków teatralnych, animatorów społecznych, dziennikarzy oraz doktorantów. Prywatnie, propaguję łączenie tego, co terapeutyczne z tym, co artystyczne. Z tej przyczyny jestem twórcą amatorskiego Teatru Szóstego Dnia, a także autorem spektaklu dyplomowego „33 minuty”.
Terapia zajęciowa, obok arteterapii stanowi ważny element mojego warsztatu terapeutycznego. Przez 9 lat byłem terapeutą zajęciowym w Warsztacie Terapii Zajęciowej. Tam prowadziłem zajęcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym w ramach rehabilitacji społecznej i zawodowej uczestników placówki.
Logopedia pozwala mi na pracę z klientem z: zaburzeniami komunikacji w autyzmie; zaburzeniami mowy w niepełnosprawności intelektualnej; zaburzeniami płynności mówienia osób dorosłych, a także emisję głosu. Pedagogika dała doświadczenie diagnostyczne i terapeutyczne w ramach pracy z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi w Ośrodku Wczesnej Interwencji.
W pracy z klientem preferuję podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, a także skoncentrowane na osobie. Ponadto, wykorzystuję Agression Replacement Training. Jestem certyfikowanym Trenerem Treningu Zastępowania Agresji, członkiem Polskiego Towarzystwa Terapeutycznego oraz Stowarzyszenia Arteterapeutów Polskich "KAJROS"