Szkolenia Rad Pedagogicznych/
Szkolenia dla nauczycieli
INFORMACJE OGÓLNE | RODZAJE SZKOLEŃ |
szkolenia realizowane są po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i miejsca | stacjonarne w szkole/ placówce |
szkolenia z umiejętności praktycznych | wyjazdy szkoleniowe |
cennik ustalany jest indywidualnie w zależności od potrzeb szkoleniowych szkoły/ placówki | szkolenia „szyte na miarę” wg potrzeb zamawiającego |
Uczeń z zespołem Aspergera w szkole. Diagnoza, rewalidacja, edukacja
warsztaty z wykładem, 5 h dydaktycznych
Uczeń z afazją w szkole. Diagnoza, rewalidacja, edukacja
warsztaty z wykładem, 5 h dydaktycznych
Warsztat umiejętności społecznych i interpersonalnych dla nauczycieli
warsztaty, 5 h dydaktycznych
Kompetencje terapeutyczne w pracy nauczyciela
warsztaty, 5 h dydaktycznych
Psychoprofilaktyka zachowań agresywnych dzieci i młodzieży
warsztaty, 5 h dydaktycznych
Uczeń z opinią/orzeczeniem w szkole
warsztaty z wykładem, 5 h dydaktycznych
warsztaty z wykładem, 5 h dydaktycznych
Uczeń z afazją w szkole. Diagnoza, rewalidacja, edukacja
warsztaty z wykładem, 5 h dydaktycznych
Warsztat umiejętności społecznych i interpersonalnych dla nauczycieli
warsztaty, 5 h dydaktycznych
Kompetencje terapeutyczne w pracy nauczyciela
warsztaty, 5 h dydaktycznych
Psychoprofilaktyka zachowań agresywnych dzieci i młodzieży
warsztaty, 5 h dydaktycznych
Uczeń z opinią/orzeczeniem w szkole
warsztaty z wykładem, 5 h dydaktycznych
Szkolenia terapeutyczne
Szkolenia adresowane są dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli- terapeutów szkół podstawowych i licealnych, terapeutów zajęciowych, psychologów, pedagogów, socjoterapeutów, asystentów osób z niepełnosprawnościami, studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych
Arteterapia w edukacji. Kurs podstawowy
Arteterapia jest formą terapii, której podstawowym narzędziem jest sztuka. Działalność arteterapeutyczna jest dziedziną praktyki terapeutycznej z pogranicza psychologii, medycyny, pedagogiki oraz sztuki.
Amerykańskie Stowarzyszenie Arteterapeutów (AATA) charakteryzuje arteterapię jako terapeutyczne wykorzystanie sztuki w relacji, jaka zachodzi między terapeutą a klientem przez ludzi, którzy doświadczyli choroby, traumy lub zmiany w życiu, a także przez ludzi, którzy dążą do osobistego rozwoju.
Czas trwania: 30 h
Miejsce szkolenia: Instytut Doskonalenia Zawodowego „WIEDZA” w Katowicach
Arteterapia w afazji i autyzmie
Nowy wymiar sztuki jaki niesie ze sobą terapia poprzez sztukę, to obecnie jeden z wiodących nurtów współczesnej pedagogiki i psychologii. Cathy Malchiodi podkreśla, iż sztuka odgrywa istotną rolę w badaniu związku między ciałem a umysłem. Między funkcjonowaniem nieświadomym jednostki a poznaniem. Wreszcie, między znaczeniem naukowego ujmowania sztuki w dziedzinę arteterapii a jej miejscem w opiece zdrowotnej.
Warsztat „Arteterapia w afazji i autyzmie” adresowany jest dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, terapeutów zajęciowych, pracowników socjalnych, asystentów osób niepełnosprawnych, opiekunów, bibliotekarzy, studentów.
Czas trwania: 1 dzień (10 godzin dydaktycznych)
Miejsce szkolenia: Instytut Doskonalenia Zawodowego „WIEDZA” w Katowicach
Choreoterapia
Warsztat skierowany jest dla osób pragnących poszerzyć samoświadomość i samoakceptację. Praktyki z wykorzystaniem ruchu i form muzyczno- tanecznych to doskonała propozycja dla wszystkich tych, którzy szukają ciekawych form spędzenia czasu, pragną rozwinąć twórczy potencjał, wzbogacić komunikację, a także wyrazić w nowy, alternatywny sposób uczucia i myśli. Powiązanie ruchu z muzyką wpływa na równowagę wewnętrzną, jakość życia i stosunków interpersonalnych. Ponadto, kształtuje i rozwija estetykę ruchów, poprawia ogólną kondycję.
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową. Stanowi źródło rozwoju osobistego, a także gotowych propozycji scenariuszowych do wykorzystania na zajęciach szkolnych i terapeutycznych. Istotnym jest, iż warsztaty te skierowane są dla osób w każdym przedziale wiekowym, bez przygotowania tanecznego, a także różnymi schorzeniami psychosomatycznymi. Są również doskonałą metodą redukcji stresu.
Czas trwania: 10 godzin lekcyjnych
Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach, CDN w Sosnowcu
Trening relaksacyjny. Możliwości zastosowania technik w pracy pedagogiczno-terapeutycznej
Najnowsze badania naukowców amerykańskich dowodzą dużej skuteczności stosowania relaksacji. Znawcy tematu podkreślają, iż proces leczenia organizmu jest przyśpieszony wówczas, kiedy mózg znajduje się w określonym stanie (rytmy mózgowe alfa i theta).
Kilkanaście minut dziennie poświęconych relaksacji ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Relaksacja wzmacnia system immunologiczny, redukuje psychologiczne i fizjologiczne efekty stresu. Ponadto, poprawia koncentrację, uwagę, myślenie twórcze.
Przekazywane w trakcie szkolenia metody stanowią samodzielną metodę pracy nad rozwojem osobistym oraz mogą być wykorzystywane jako dodatkowe ćwiczenia w pracy przez terapeutów, trenerów, psychologów, pedagogów.
Czas trwania: 10 godzin lekcyjnych
Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach
Terapia przez ruch dzieci i młodzieży
Terapia przez ruch to warsztat rozwoju osobistego wykorzystujący elementy tańca, teatru i terapii oraz różne inne formy ekspresji twórczej. Warsztat bazuje na ruchu, czyli jednej z ulubionych form pracy uczniów zarówno pełnosprawnych, jak i niepełnosprawnych, a jego celem jest poznanie gotowych scenariuszy zajęć. Wypracowane warsztatowo sprawdzone i skuteczne metody oraz techniki usprawnią komunikację werbalną, niewerbalną oraz procesy poznawcze podczas zajęć z dziećmi mających formę edukacji przez zabawę.
Czas trwania: 10 godzin lekcyjnych
Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach
Trening umiejętności społecznych
Cel szkolenia:
Wzbogacenie warsztatu o wiadomości i umiejętności praktyczne dotyczące prowadzenia treningu umiejętności społecznych dzieci i młodzieży
Korzyści:
• wzbogacenie warsztatu
• poznanie zasad pracy z kontraktem, modeli komunikacji z dziećmi i młodzież, oddziaływań o charakterze socjoterapeutycznym, zasad prowadzenia treningu dla różnych grup wiekowych oraz doboru grup
• poznanie metod aktywnego słuchania, wyrażania potrzeb, pracy z emocjami, współpracy w grupie, rozwiązywania konfliktów
• poznanie zasad zmiany negatywnych doświadczeń związanych z byciem w sytuacjach społecznych poprzez niwelowanie napięcia emocjonalnego
Czas trwania: 2 dni (20 godzin dydaktycznych)
Miejsce szkolenia: Instytut Doskonalenia Zawodowego „WIEDZA” w Katowicach Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu
Rozwijanie kompetencji społeczno- emocjonalnych
Wczesne rozpoznanie zaburzeń zachowania czy zaburzeń emocjonalnych pozwala na podejmowanie działań mających na celu minimalizowanie negatywnych skutków dysfunkcji. Adekwatne oddziaływania o charakterze korekcyjnym i psychoedukacyjnym pozwolą na przeciwdziałanie nieadekwatnym lub nieprawidłowym wzorcom zachowania. W konsekwencji, nabyte umiejętności będą stanowiły swoisty mechanizm zabezpieczający przed niedostosowaniem społecznym lub dysfunkcjami w sferze emocjonalnej.
Szkolenie skierowane jest do:
nauczycieli oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą
Czas trwania: 1 dzień (10 godzin dydaktycznych)
Miejsce szkolenia: Instytut Doskonalenia Zawodowego „WIEDZA” w Katowicach
Terapia dzieci i młodzieży. Kurs doskonalący
Celem kształcenia jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę teoretyczną, a także umiejętności praktyczne związane z terapią dzieci i młodzieży. Innowacyjny program ukierunkowany jest na pogłębienie wiadomości w zakresie pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną niedostosowaniem, z niepełnosprawnością intelektualną, z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, ADHD.
Program szkolenia obejmuje metody diagnozy i terapii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Szczególny nacisk kładzie się na rozumienie procesu terapeutycznego, umiejętności psychoterapeutyczne, poznanie metod pracy z klientami agresywnymi, a także z zaburzeniami emocji i zachowania.
W toku spotkań omówione zostaną istotne zagadnienia psychologii rozwojowej, klinicznej, psychiatrii i psychoterapii. Uczestnicy nabędą umiejętność nawiązania relacji terapeutycznej, pracy z oporem, terapii rodzin, prowadzenia interwencji kryzysowych, a także diagnozy i terapii uzależnień. Wyposażeni zostaną w umiejętności niezbędne do pracy z klientem z zaburzeniami lękowymi, odżywiania oraz depresyjnymi.
Uczestnicy poznają metody diagnozy, terapii w różnych podejściach, a także psychoedukacji i psychokorekcji
Czas trwania: 60 godzin (7 dni)
Miejsce szkolenia: Instytut Doskonalenia Zawodowego „WIEDZA” w Katowicach
Arteterapia jest formą terapii, której podstawowym narzędziem jest sztuka. Działalność arteterapeutyczna jest dziedziną praktyki terapeutycznej z pogranicza psychologii, medycyny, pedagogiki oraz sztuki.
Amerykańskie Stowarzyszenie Arteterapeutów (AATA) charakteryzuje arteterapię jako terapeutyczne wykorzystanie sztuki w relacji, jaka zachodzi między terapeutą a klientem przez ludzi, którzy doświadczyli choroby, traumy lub zmiany w życiu, a także przez ludzi, którzy dążą do osobistego rozwoju.
Czas trwania: 30 h
Miejsce szkolenia: Instytut Doskonalenia Zawodowego „WIEDZA” w Katowicach
Arteterapia w afazji i autyzmie
Nowy wymiar sztuki jaki niesie ze sobą terapia poprzez sztukę, to obecnie jeden z wiodących nurtów współczesnej pedagogiki i psychologii. Cathy Malchiodi podkreśla, iż sztuka odgrywa istotną rolę w badaniu związku między ciałem a umysłem. Między funkcjonowaniem nieświadomym jednostki a poznaniem. Wreszcie, między znaczeniem naukowego ujmowania sztuki w dziedzinę arteterapii a jej miejscem w opiece zdrowotnej.
Warsztat „Arteterapia w afazji i autyzmie” adresowany jest dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, terapeutów zajęciowych, pracowników socjalnych, asystentów osób niepełnosprawnych, opiekunów, bibliotekarzy, studentów.
Czas trwania: 1 dzień (10 godzin dydaktycznych)
Miejsce szkolenia: Instytut Doskonalenia Zawodowego „WIEDZA” w Katowicach
Choreoterapia
Warsztat skierowany jest dla osób pragnących poszerzyć samoświadomość i samoakceptację. Praktyki z wykorzystaniem ruchu i form muzyczno- tanecznych to doskonała propozycja dla wszystkich tych, którzy szukają ciekawych form spędzenia czasu, pragną rozwinąć twórczy potencjał, wzbogacić komunikację, a także wyrazić w nowy, alternatywny sposób uczucia i myśli. Powiązanie ruchu z muzyką wpływa na równowagę wewnętrzną, jakość życia i stosunków interpersonalnych. Ponadto, kształtuje i rozwija estetykę ruchów, poprawia ogólną kondycję.
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową. Stanowi źródło rozwoju osobistego, a także gotowych propozycji scenariuszowych do wykorzystania na zajęciach szkolnych i terapeutycznych. Istotnym jest, iż warsztaty te skierowane są dla osób w każdym przedziale wiekowym, bez przygotowania tanecznego, a także różnymi schorzeniami psychosomatycznymi. Są również doskonałą metodą redukcji stresu.
Czas trwania: 10 godzin lekcyjnych
Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach, CDN w Sosnowcu
Trening relaksacyjny. Możliwości zastosowania technik w pracy pedagogiczno-terapeutycznej
Najnowsze badania naukowców amerykańskich dowodzą dużej skuteczności stosowania relaksacji. Znawcy tematu podkreślają, iż proces leczenia organizmu jest przyśpieszony wówczas, kiedy mózg znajduje się w określonym stanie (rytmy mózgowe alfa i theta).
Kilkanaście minut dziennie poświęconych relaksacji ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Relaksacja wzmacnia system immunologiczny, redukuje psychologiczne i fizjologiczne efekty stresu. Ponadto, poprawia koncentrację, uwagę, myślenie twórcze.
Przekazywane w trakcie szkolenia metody stanowią samodzielną metodę pracy nad rozwojem osobistym oraz mogą być wykorzystywane jako dodatkowe ćwiczenia w pracy przez terapeutów, trenerów, psychologów, pedagogów.
Czas trwania: 10 godzin lekcyjnych
Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach
Terapia przez ruch dzieci i młodzieży
Terapia przez ruch to warsztat rozwoju osobistego wykorzystujący elementy tańca, teatru i terapii oraz różne inne formy ekspresji twórczej. Warsztat bazuje na ruchu, czyli jednej z ulubionych form pracy uczniów zarówno pełnosprawnych, jak i niepełnosprawnych, a jego celem jest poznanie gotowych scenariuszy zajęć. Wypracowane warsztatowo sprawdzone i skuteczne metody oraz techniki usprawnią komunikację werbalną, niewerbalną oraz procesy poznawcze podczas zajęć z dziećmi mających formę edukacji przez zabawę.
Czas trwania: 10 godzin lekcyjnych
Miejsce: ROM-E Metis w Katowicach
Trening umiejętności społecznych
Cel szkolenia:
Wzbogacenie warsztatu o wiadomości i umiejętności praktyczne dotyczące prowadzenia treningu umiejętności społecznych dzieci i młodzieży
Korzyści:
• wzbogacenie warsztatu
• poznanie zasad pracy z kontraktem, modeli komunikacji z dziećmi i młodzież, oddziaływań o charakterze socjoterapeutycznym, zasad prowadzenia treningu dla różnych grup wiekowych oraz doboru grup
• poznanie metod aktywnego słuchania, wyrażania potrzeb, pracy z emocjami, współpracy w grupie, rozwiązywania konfliktów
• poznanie zasad zmiany negatywnych doświadczeń związanych z byciem w sytuacjach społecznych poprzez niwelowanie napięcia emocjonalnego
Czas trwania: 2 dni (20 godzin dydaktycznych)
Miejsce szkolenia: Instytut Doskonalenia Zawodowego „WIEDZA” w Katowicach Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu
Rozwijanie kompetencji społeczno- emocjonalnych
Wczesne rozpoznanie zaburzeń zachowania czy zaburzeń emocjonalnych pozwala na podejmowanie działań mających na celu minimalizowanie negatywnych skutków dysfunkcji. Adekwatne oddziaływania o charakterze korekcyjnym i psychoedukacyjnym pozwolą na przeciwdziałanie nieadekwatnym lub nieprawidłowym wzorcom zachowania. W konsekwencji, nabyte umiejętności będą stanowiły swoisty mechanizm zabezpieczający przed niedostosowaniem społecznym lub dysfunkcjami w sferze emocjonalnej.
Szkolenie skierowane jest do:
nauczycieli oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą
Czas trwania: 1 dzień (10 godzin dydaktycznych)
Miejsce szkolenia: Instytut Doskonalenia Zawodowego „WIEDZA” w Katowicach
Terapia dzieci i młodzieży. Kurs doskonalący
Celem kształcenia jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę teoretyczną, a także umiejętności praktyczne związane z terapią dzieci i młodzieży. Innowacyjny program ukierunkowany jest na pogłębienie wiadomości w zakresie pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną niedostosowaniem, z niepełnosprawnością intelektualną, z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, ADHD.
Program szkolenia obejmuje metody diagnozy i terapii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Szczególny nacisk kładzie się na rozumienie procesu terapeutycznego, umiejętności psychoterapeutyczne, poznanie metod pracy z klientami agresywnymi, a także z zaburzeniami emocji i zachowania.
W toku spotkań omówione zostaną istotne zagadnienia psychologii rozwojowej, klinicznej, psychiatrii i psychoterapii. Uczestnicy nabędą umiejętność nawiązania relacji terapeutycznej, pracy z oporem, terapii rodzin, prowadzenia interwencji kryzysowych, a także diagnozy i terapii uzależnień. Wyposażeni zostaną w umiejętności niezbędne do pracy z klientem z zaburzeniami lękowymi, odżywiania oraz depresyjnymi.
Uczestnicy poznają metody diagnozy, terapii w różnych podejściach, a także psychoedukacji i psychokorekcji
Czas trwania: 60 godzin (7 dni)
Miejsce szkolenia: Instytut Doskonalenia Zawodowego „WIEDZA” w Katowicach
Szkolenia biznesowe
Szkolenia kierowane są dla pracowników korporacji, administracji publicznej, a także sektora prywatnego
Inteligencja emocjonalna
warsztaty z wykładem, 5 h dydaktycznych
Profilaktyka zaburzeń psychicznych
warsztaty z wykładem, 10 h dydaktycznych
Wypalenie zawodowe
warsztaty z wykładem, 10 h dydaktycznych
warsztaty z wykładem, 5 h dydaktycznych
Profilaktyka zaburzeń psychicznych
warsztaty z wykładem, 10 h dydaktycznych
Wypalenie zawodowe
warsztaty z wykładem, 10 h dydaktycznych
Copyright © 2014 - 2022 | Strona stworzona przez Piotra Szwedzińskiego